Przyciąganie personelu do zdrowszych nawyków

Przyciąganie personelu do zdrowszych nawyków

Przekazywanie ludziom informacji nie zmusi ich do zmiany przyzwyczajeń. Kształtowanie się zdrowych nawyków nie zależy również od woli ani dobrych chęci. Skuteczna interwencja polega na stworzeniu okazji do konsekwentnego powtarzania określonych zachowań.

  • Kształtowanie zdrowych nawyków
  • Jak firmy radzą sobie z wprowadzaniem nawyków
  • Przełamywanie niezdrowych nawyków

W Tanita, japońskim producencie sprzętu medycznego, zestawy obiadowe zazwyczaj zawierają mniej niż 500 kalorii, ale są tak sycące i smaczne, że książki z przepisami na stołówkach sprzedały się w ponad 5,4 mln egzemplarzach. Logika polega na tym, aby zdrowe czynności były łatwe i przyjemne, a jednocześnie niezdrowe trudniejsze i mniej przyjemne. Ludzie będą powtarzać działania, aby ukształtować zdrowsze nawyki, gdy zostaną spełnione oba warunki.

Przeprowadzono wiele badań dotyczących nawyków mycia rąk. Na terenach wiejskich w Kenii stwierdzono, że uwzględnienie lustra pomogło przyciągnąć osoby. W bangladeskich szkołach podstawowych nawyki mycia rąk wzrosły z 4 do 74% wśród uczniów po śladach namalowanych na podłodze, oznaczających ścieżkę od latryn do stanowisk mycia rąk.

Około 45% zachowań ludzi powtarza się prawie codziennie i zwykle w tym samym kontekście. Firmy mogą skorzystać z piggybacking, potężnej formy wskazówki. Można na przykład zachęcać pracowników do planowania spotkań pieszych w ustalonych godzinach.

Nagrody odgrywają ogromną rolę w skutecznym kształtowaniu nawyków. Przykładem jest eksperyment ze schodami fortepianowymi w Sztokholmie, w którym sprawdzono, czy więcej osób wolałoby używać zabawnych schodów, w których stopnie wyglądały i dzwoniły jak klawisze fortepianu, zamiast pobliskich schodów ruchomych. Rzeczywiście, 66% więcej osób zdecydowało się skorzystać z „satysfakcjonującej” klatki schodowej.

Nasze zwykłe zachowania są kontrolowane przez sygnały. Nie będąc już w trybie autopilota, ludzie będą podejmować decyzje o tym, co robić. Pracodawca może zachęcić ich do myślenia o swoim zdrowiu. Natomiast kiedy nowi pracownicy dołączają do organizacji, wiele sygnałów zostaje zakłóconych. To zaburzenie sprawia, że ​​ta grupa ludzi jest szczególnie podatna na rozpoczęcie zdrowszych nawyków.

Zmiana środowiska pomaga ludziom wykorzenić niepożądane nawyki. Najlepszym tego przykładem jest to, jak wielu rządom udało się przez lata zmniejszyć liczbę palaczy poprzez stopniowe zwiększanie obszarów wolnych od dymu tytoniowego i podatków od papierosów.

 

Źródło: https://knowledge.insead.edu/strategy/nudging-your-staff-to-healthier-habits-8231

Udostępnij