Benefity pracownicze

Benefity pracownicze

O jakich benefitach marzy Twój pracownik?

Bene facere to z łaciny – dobrze czynić. I dokładnie na tym polegają benefity pracownicze! 

Benefity, czyli dodatkowe świadczenia, które pracownik może otrzymać w miejscu pracy, mają motywować do działania, poprawiać samopoczucie zatrudnionych osób, a także budować poczucie przywiązania do firmy. Niestety badania wskazują na to, że pracodawcy nadal wybierają benefity, które nie odpowiadają na najbardziej palące potrzeby zatrudnionych osób. Mądrze dobrany system benefitów dla pracowników powinien wspierać ich zdrowie fizyczne oraz mentalne, a także być drogą do osiągnięcia zadowolenia i większego zaangażowania w pracę. Zamiast karty sportowej i owocowych czwartków – lepiej zdecydować się na program corporate wellbeing!

Benefity pracownicze sposobem na tworzenie wellbeingu pracownika

Około 1/3 badanych twierdzi, że benefity dla pracowników pozwalają być szczęśliwym w pracy! Najbardziej pożądanym benefitem jest elastyczne podejście do czasu i miejsca pracy, a zaraz po nim – pakiet medyczny, którego od pracodawcy oczekuje 73,3% badanych. Ponad połowa chciałaby również, żeby benefity pracownicze można było realizować całkowicie zdalnie, dlatego można wnioskować, że w najbliższym czasie wzrośnie popyt na usługę telemedycyny i ekspertów dostępnych online. Aż 72,6% pracowników uważa, że ich pracodawca powinien wprowadzić benefity związane z kondycją psychiczną.

Najpopularniejsze benefity pracownicze – na co decydują się pracodawcy?

Wśród benefitów oferowanych przez pracodawców nadal króluje pakiet medyczny i karta sportowa. Przed pandemią na podium utrzymywały się też owoce w biurze, które oferowała prawie połowa pracodawców. 

Najpopularniejsze benefity pracownicze to również wyzwania sportowe, kafeteria benefitów, wyjścia integracyjne, dofinansowanie do szkoleń i kursów, np. językowych. 

Zmieniają się potrzeby pracowników i oczekiwane benefity w pracy 

Pandemia COVID-19 zmusiła pracodawców do szybkiej reakcji na zupełnie nowe potrzeby pracowników. Przez ciągłe przebywanie w domu pojawiły się zmęczenie i frustracja, a także problemy z oddzieleniem życia zawodowego od sfery prywatnej. W przypadku osób mieszkających samotnie, wyzwaniem okazało się utrzymanie więzi i poczucia przynależności. 

Pracodawcy starają się dostosować do tej sytuacji i obecnie na rynku pojawiają się coraz ciekawsze rozwiązania. Na szczególną uwagę zasługują webinary online, dotyczące efektywności pracy zdalnej, zarządzania czasem i emocjami. Część firm zdecydowała się na współpracę ze specjalistami z zakresu zdrowia psychicznego, lub na uruchomienie linii telefonicznego wsparcia dla pracowników i ich rodzin.

Benefity dla pracowników mają im po prostu służyć i oferować realną pomoc – teraz, jak nigdy wcześniej, pracodawcy mają okazję w racjonalny sposób wspierać pracowników w ich prawdziwych potrzebach. 

Programy corporate wellbeing odpowiedzią na oczekiwania pracowników

Benefity w pracy i wellbeing pracownika to nie jest to samo! Benefity mają być jedynie narzędziem wspierania doświadczeń pracowników, a nie podstawą działań. Nowoczesny pracodawca zdaje sobie sprawę z tego, że prawidłowo dobrane benefity to nie coś, co będzie powodem krótkotrwałego zadowolenia (np. karta lunchowa czy kafeteria benefitowa). Najlepsze benefity to te, które na stałe poprawią nasze podejście do pracy i podniosą poziom zadowolenia z życia. 

Widząc najczęściej wymieniane potrzeby pracowników, możemy śmiało założyć, że niedługo na szczycie podium oczekiwanych benefitów będą programy corporate wellbeing! Takie inicjatywy, które mogą odbywać się w całości zdalnie, zwiększają świadomość zdrowotną oraz oferują szybką i specjalistyczną pomoc ekspertów z zakresu zdrowia, wkrótce staną się czymś niezbędnym w każdej firmie.

Udostępnij