Wellbeing Polska

Pobierz najnowszy raport “Ścieżka do dobrostanu z perspektywy pracownika” Pobierz →

Uzdrowić pracowników za darmo

Picture of Radek  Kruczek

Radek Kruczek

Autor

Picture of Maria Sekułowicz

Maria Sekułowicz

Autor

Uzdrowić pracowników za darmo

Google wykorzystuje kilka sztuczek, zachęcających do zdrowego odżywiania, począwszy od strategicznego lokalizowania owoców i warzyw przy wejściu do swoich stołówek, po rozdawanie pracownikom mniejszych talerzy i ukrywanie słodyczy i napojów gazowanych przed wzrokiem. Jednakże inne firmy, wciąż borykają się z poszukiwaczami słodyczy.

  • Kilka sztuczek Google
  • Badanie zaangażowania pracowników
  • Skutki zaangażowania

Badania sugerują, że wiele osób zdaje sobie sprawę, że ich problemy z samokontrolą mogą wpływać na ich cele zdrowotne i sprawnościowe. Co więcej, często są skłonni podjąć jednorazową decyzję, która wstępnie zobowiązuje ich do obrania lepszego kursu. Przetestowano zobowiązanie 632 gospodarstw domowych do zwiększenia zakupów zdrowej żywności o 5 punktów procentowych powyżej ich zwykłej wartości wyjściowej przez sześć miesięcy.

Uczestnicy byli już zapisani do zakrojonego na szeroką skalę programu motywacyjnego, w ramach którego co miesiąc członkom przyznawano 25-procentową premię cashback za wszystkie zdrowe produkty żywnościowe. Tylko 31% kwalifikujących się zakupów spożywczych pochodziło z kategorii zdrowej.

Chociaż jednym ze sposobów na poprawę tego byłoby zwiększenie zachęty finansowej, przyjęliśmy mniej intuicyjne podejście, prosząc uczestników, aby zamiast tego umieścili miesięczną premię cashback na linii i wstępnie zobowiązali się do zwiększenia o 5 punktów procentowych kupowanej zdrowej żywności.

W końcu uczestnicy zwiększyli liczbę zdrowych produktów w swoim miesięcznym koszyku żywności średnio o 3,52 punktu procentowego. Zmiana ta wynikała ze spadku odsetka niezdrowych produktów spożywczych. Jedna trzecia zaangażowanych gospodarstw domowych, realizujących swój cel każdego miesiąca, była znacznie bardziej skłonna do poprawy swoich zdrowych zakupów w porównaniu z tymi, którzy odmówili bądź nie brali udziału w badaniu.

36% zaproszonych gospodarstw domowych zdecydowało się na wstępne zobowiązanie, mimo że nie było do tego żadnej dodatkowej zachęty, a jedynie groźba straty. Czasami pomimo kar, większość z nich pozostała w badaniu przez całe sześć miesięcy. Poprawa zachowania trwała przez prawie pełne sześć miesięcy po usunięciu kary. Wyniki te pokazują, że mając szansę na wcześniejsze zobowiązanie się, samo świadomi konsumenci skorzystają z okazji do stworzenia dla siebie restrykcyjnych warunków wyboru, nawet ryzykując stratę finansową, w tym przypadku z 25-procentowym upustem.

 

Źródło: https://knowledge.insead.edu/blog/insead-blog/make-employees-healthier-for-free-4531

Oddaj głos, to dla Nas ważne!

Oceń Nas!

Udostępnij