7 znaków, że za dużo pracujesz

klepsydra 7 znaków, że za dużo pracujesz

Nie od dziś wiadomo, że technologia pozwala nam pracować cały czas. Efekt jest taki, że dni robocze nie ograniczają się do „godzin pracy”, a miejsce pracy nie ogranicza się do przestrzeni biurowej. Dodajmy konkurencyjne środowisko, w którym pracownicy chcą być widziani wykonując dodatkową pracę i nagle 60-godzinny tydzień pracy staje się standardem.

Za dużo godzin kontra wystarczająco dużo.

Badania wykazały, że najbardziej produktywni pracownicy pracują od 35 do 49 godzin tygodniowo, a każdy czas pracy powyżej 50 godzin obniża jakość. Nie jest to zaskoczeniem dla tych, którzy badają wpływ stresu na organizm.

Samo liczenie godzin pracy może być mylące. Inne czynniki, które mogą prowadzić do wypalenia to długość dojazdów do pracy, obowiązki zewnętrzne, środowisko pracy, poczucie wdzięczności i satysfakcja z pracy.

Bardziej pomocne może być dostrojenie się do twojego ciała. „Uważaj na moment, w którym nie możesz cieszyć się czasem wolnym od pracy” — mówi Simon. „Jeśli praca pochłania wszystko, nie jest zdrowa”

  • Dla relaksu sięgasz po alkohol

Praca ponad 40 godzin tygodniowo może zwiększyć prawdopodobieństwo picia „ryzykownych” ilości alkoholu. To minimum 14 drinków dla kobiet i 21 drinków dla mężczyzn tygodniowo.

  • Twoja produktywność maleje

Jeśli wydłużyłeś swoje godziny bez znaczących rezultatów, dłuższe godziny prawdopodobnie zmniejszają Twoją produktywność. Artykuł naukowy Stanforda wykazał, że ludzie, którzy pracowali 70 godzin tygodniowo, w rzeczywistości nie wykonali więcej pracy niż ich rówieśnicy, którzy pracowali 56 godzin.

  • Nie śpisz wystarczająco dużo i jesteś zmęczony w ciągu dnia

To prosta formuła: dłuższe przebywanie w łóżku prowadzi do mniejszej ilości snu i większego zmęczenia w ciągu dnia. „Jeśli stresujesz się przez cały dzień pracy przez dłuższy czas, bardzo trudno jest wyciszyć umysł przed snem” — mówi Simon. Ale zły sen nie tylko sprawia, że jesteś zrzędliwy. Zmniejsza produktywność, jednocześnie zwiększając ryzyko chorób przewlekłych, takich jak cukrzyca typu 2 i choroby serca.

  • Czujesz się ciągle przygnębiony

Jesteś nastawiony na „życie weekendami” (chyba że pracujesz też w weekendy). Nadmierna praca może odbić się na zdrowiu psychicznym. Jedno z badań Trusted Source wykazało, że pracownicy, którzy pracowali 11 godzin dziennie, byli bardziej narażeni na walkę z depresją niż ci, którzy pracowali od siedmiu do ośmiu godzin.

  • Twoje serce też pracuje po godzinach

Możesz tego nie zauważyć, ale stres w pracy może uwolnić hormon kortyzolu, który jest ciężki dla twojego serca. To z kolei może zwiększyć ryzyko udaru, choroby wieńcowej, cukrzycy typu 2, a nawet raka.

  • Bolą Cię plecy i szyja

Powtarzanie nie zawsze jest dobrą rzeczą. Badanie opublikowane w czasopiśmie „Occupational & Environmental Medicine” Trusted Source wykazało, że im więcej godzin przepracowali ludzie, tym większe ryzyko bólu pleców. „U kobiet ból ma tendencję do pojawiania się w szyi, podczas gdy u mężczyzn w dolnej części pleców. To powszechna oznaka stresu wywołanego napięciem mięśni” – mówi Simon.

  • Twoje relacje z innymi ulegają pogorszeniu

Nawet jeśli masz czas na związki, stres, zmęczenie i depresja, których doświadczasz z powodu pracy, również mogą mieć na nie wpływ.

https://www.healthline.com/health/working-too-much-health-effects#7.-Your-relationships-are-taking-a-hit
https://www.marathon-health.com/the-impact-of-working-too-much/

Udostępnij

Kluczowe Wyzwania i Strategie działania Maria Sekułowicz

Czego możesz się spodziewać?