7 korzyści płynących z picia wody w pracy

7 korzyści płynących z picia wody w pracy

7 korzyści płynących z picia wody w pracy

Prawdopodobnie nie pijesz wystarczającej ilości wody, ale już o tym wiesz. Tak naprawdę, to mało kto pije. To, czego możesz nie wiedzieć, to to, że wpływa to na Twoją wydajność w pracy. Przeciętna osoba spędza 90 000 godzin w biurze w cyklu życia. Nawodnienie jest prawdopodobnie najmniejszym z Twoich zmartwień podczas pracy. Jednak bezpośrednio wpływa to na twoją wydajność, nastrój, co powoduje w jaki sposób budujesz relacje z otoczeniem i na ile jesteś efektywny i możesz nie zdawać sobie z tego sprawy.

Czy wiesz, że ponad 10 000 osób rocznie umiera w Japonii z powodu odwodnienia w miejscu pracy? Japonia ma najdłuższe godziny pracy, gdzie ludzie pracują do 70 godzin tygodniowo.

Tylko 30 procent Amerykanów wypija zalecane 10 szklanek wody dziennie. A latem to powinno się nawet więcej. Ponieważ są tak zajęci pracą, pracownicy nie rozumieją i nie zauważają oznak odwodnienia. Dopiero gdy nie są w stanie skoncentrować się na pracy, udają się do dystrybutora zimnej wody w biurze i napiją się łyka. Oznaki odwodnienia obejmują drażliwość, szybkie tętno, przyspieszony oddech, pragnienie, bóle głowy, pieczenie podczas oddawania moczu, suchość w ustach i zmęczenie.

Oto siedem korzyści płynących z wody pitnej dla Twojej firmy:

  1. Pomaga w koncentracji

Jesteś w biurze od ośmiu do dziewięciu godzin. Po pierwszych kilku godzinach zaczynasz czuć się zmęczony i nie możesz się skoncentrować w pracy. To z pewnością dlatego, że Twój mózg nie otrzymuje wystarczającej ilości składników odżywczych, co skutkuje brakiem koncentracji. Ze względu na zmniejszenie objętości krwi składniki odżywcze są transportowane w zmniejszonym tempie. Wypicie tylko pół szklanki wody zwiększy poziom koncentracji w ciągu kilku minut.

2. Zwiększa poziom energii

Przepływ składników odżywczych zmniejsza się, na pewno nie dociera do wszystkich do wszystkich części ciała, w tym do mózgu. Oprócz bycia mniej czujnym, czujesz ospałość i drażliwość. Ostatecznie obniżają to poziom produktywności.

3. Pomaga pozostać na dobrej drodze z dietą

Wychodzisz z biura po długim dniu pracy i nie możesz myśleć o niczym innym, jak tylko o dużej pizzy tylko dla siebie. Wszystkie cele związane z utratą wagi i jedzeniem nie fast food idą na marne. Bodźce dla pragnienia i głodu są takie same, więc łatwo się pomylić między nimi. Jeśli czujesz głód, najpierw wypij dużą szklankę wody i odczekaj 10 minut. Jeśli nadal czujesz głód, zjedz coś zdrowego lub jeden kawałek pizzy.

4. Zmniejsza poziom stresu

Kiedy jesteś odwodniony, Twoje naczynia krwionośne zwężają się, co prowadzi do zwiększonego poziomu stresu. Szanse na zepsucie jakiegokolwiek zadania są znacznie większe niż szanse jego wykonanie. Ponadto woda pomaga wypłukać toksyny, z których niektóre są odpowiedzialne za wysoki stres. Słodkie napoje, takie jak napoje gazowane lub tak zwane soki owocowe, mogą w rzeczywistości zwiększyć stres po ustąpieniu wysokiego poziomu cukru.

5. Naturalny lek na ból głowy

Stres prowadzi do bólów głowy i migren, a najszybszym sposobem na pozbycie się ich nie jest aspiryna. Jeśli masz częste bóle głowy, to prawdopodobnie dlatego, że jesteś cały czas odwodniony. Następnym razem, gdy poczujesz ból głowy, upewnij się, że wypiłeś całą szklankę wody. Nie powiemy Ci, abyś unikał aspiryny, ale przynajmniej nawodnij się. Wyrządzasz swojemu ciału znacznie więcej szkód, niż myślisz, gdy nie jesteś nawodniony.

6. Lepszy nastrój

Kiedy Twoje ciało jest dobrze nawodnione i zdrowe, jest bardziej prawdopodobne, że poczujesz się lepiej, co, miejmy nadzieję, sprawi, że będziesz mniej drażliwy. Drażliwość jest powszechną oznaką odwodnienia i może łatwo wprawić Cię w zły nastrój. Jeśli wypiłeś dużo alkoholu, wymieszaj niesłodzoną wodę sodową z lodem i cytryną przed pójściem spać, aby uniknąć kaca. Możesz pić tę samą mieszankę rano później, aby natychmiast złagodzić wszelkie objawy.

7. Oszczędność pieniędzy

Woda jest o wiele tańsza niż aromatyzowane napoje sportowe, napoje gazowane lub kawa. Zabierz ze sobą do pracy 1 litrową butelkę wody z elektrolitami i będziesz miał/ła win-win z oszczędnością i poziomem koncentracji i dobrego samopoczucia.

 

Oto kilka sposobów na nawodnienie w pracy:

1. Aplikacja do monitorowania nawodnienia

Pobierz aplikację do monitorowania nawodnienia, która co 30 lub 60 minut wysyła przypomnienia o piciu wody. Niektóre dobre aplikacje, które można pobrać, to Waterlogged, Daily Water i iDrated. Te aplikacje pomagają również obliczyć dokładną liczbę szklanek, które musisz codziennie pić.

2. Pokarmy o wysokiej zawartości wody

Spożywaj codziennie zielone warzywa liściaste, owoce cytrusowe i arbuz. Właściwie wszystkie owoce są pełne wody i naprawdę mogą zalać twoje ciało bardzo potrzebnym nawodnieniem (i składnikami odżywczymi).

3. Zmniejsz spożycie herbaty i kawy

Herbata i kawa to leki moczopędne, które powodują większą utratę wody z moczem. Wiedziałeś, że ten nadchodzi. Jeśli czujesz się marudny, dość łatwo jest iść na filiżankę kawy, ale w rzeczywistości pogarszasz problem. Zamiast tego, wypij poranną filiżankę, a następnie nabierz nawyku robienia wycieczek do dystrybutora wody.

4.Szczypta soli, soku i magnezu

Jeżeli wykonujesz pracę fizyczną lub pracujesz w gorącym otoczeniu dodaj do wody szczyptę soli himalajskiej, soku z cytryny i magnezu.
Pomoże to utrzymać zdrowy poziom elektrolitów w ciele, czym tak naprawdę jest zdrowy poziom nawodnienia ciała.

Jeśli chodzi kwestie prawne: Bez względu na warunki pracy, wszystkim pracownikom trzeba zapewnić wodę zdatną do picia lub inne napoje. Ich ilość, rodzaj i temperatura powinny być dostosowane do warunków wykonywania pracy i potrzeb fizjologicznych pracowników (§ 112 rozporządzenia MPiPS z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy).

Udostępnij