Co to jest employer branding?

Screenshot 2023-02-05 at 23.34.47

Co to jest employer branding? Jak go poprawić dzięki wdrożeniu działań wellbeing?

 
Employer branding szerokie działania firmykreowanie wizerunku pożądanego pracodawcy pozytywnego wizerunku firmy partnerów biznesowych

Pojęcie employer branding może zostać określone jako odpowiednia strategia przedsiębiorstwa. Zostało wprowadzone w 2001 roku przez firmę McKinsey. Employer branding w języku polskim jest rozumiane jako budowanie wizerunku pracodawcy, jednakże znacznie częściej spotkamy się z  anglojęzyczną nazwą niż z polskim odpowiednikiem


Rodzaje employer brandingu

Obecnie wyróżniane są 2 rodzaje employer brandingu- employer branding wewnętrzny i zewnętrzny. 

      • Employer branding wewnętrzny jest skierowany przede wszystkim  do obecnych pracowników firmy. Skupia się głównie na stworzeniu godnego środowiska pracy, przyjaznej atmosfery pracy i możliwości rozwoju. Do działań z tego zakresu możemy zaliczyć inwestycje w kapitał ludzki, przygotowywanie różnego rodzaju programów rozwojowych dla pracowników jak np. szkolenia, kursy.

      • Employer branding zewnętrzny jest skierowany głównie do potencjalnych pracowników. Celem tych działań jest stworzenie wizerunku firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Jest to między innymi uczestnictwo w targach pracy, aktywna promocja firmy w serwisach ogłoszeniowych na temat pracy, na uczelniach wyższych oraz dbanie o efektywne i trafiające do grupy docelowej ogłoszenie rekrutacyjne.

    Powyższe rodzaje employer brandingu mają na celu poprawę wizerunku pracodawcy. Mogą zostać zrozumiane jako pewnego rodzaju kampania reklamowa, bądź też strategia umożliwiająca rozwój. 


    Dlaczego employer branding jest tak ważny w dzisiejszych czasach?

    Gdy już znana jest odpowiedź na pytanie “Co to jest employer branding?” oraz po zapoznaniu się z jego rodzajami. Warto jest zastanowić się teraz nad jego zastosowaniem. W jakim celu tak właściwie stosuje się employer branding?

    Odpowiedź jest bardzo prosta. Stworzenie kampanii promującej wizerunek przedsiębiorstwa pozwoli na przyciągnięcie wielu kompetentnych pracowników, a także na zatrzymanie doświadczonej kadry obecnych pracowników. 

    Employer branding pomoże podnieść Twoje znaczące wskaźniki KPI, i przyczynić się do poprawy funkcjonalności istniejących procesów. Jednakże nie są to jedyne zalety wdrożenia skutecznej strategii brandingowej. Poniżej przedstawiamy kilka przykładowych pozytywów, które są niezmierne ważne:

        • przyciąganie nowych  talentów,

        • zmniejszenie kosztów rekrutacji,

        • zwiększenie zaangażowania i lojalności obecnych pracowników,

        • minimalizacja rotacji,

        • zwiększenie puli kandydatów, zainteresowanych pracą w firmie,

        • profesjonalne budowanie wizerunku firmy.


      Jaki wpływ na employer branding ma wdrożenie działań wellbeing?

      Aby można było mówić o skutecznym employer brandingu, należy skonstruować go w taki sposób, aby przynosił korzyści zarówno pracodawcy, jak i pracownikom. W dzisiejszych czasach skuteczny employer branding to nie tylko podstawowe działania, które poprawiają wskaźniki. To coś więcej! Employer branding ma przynosić skuteczne efekty i działać pozytywnie na pracowników. Warto więc pomyśleć o wprowadzeniu wellbeing, który będzie innowacyjnym rozwiązaniem. 

      Działania wellbeing, które zapewnisz swojemu zespołowi, a także sobie, przede wszystkim przyczynią się do poprawy zdrowia pracowników oraz do redukcji absencji chorobowych. Pomyśl, jak bardzo absencje zespołu potrafią nieraz zaburzyć procesy! Czy nie warto zatem opracować metodę, która pozwoli zniwelować nieobecności? 

      Wellness pracowników to zdecydowanie więcej niż owocowe czwartki i karnet na siłownię. W dzisiejszym zabieganym świecie ludzie zaczynają odczuwać potrzebę dbania o jakość swojego życia. I nie chodzi tu tylko o materialny punkt widzenia, ale o dobre samopoczucie zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym. Pracodawcy w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę ze związku między dobrym środowiskiem pracy a lepszymi wynikami biznesowymi, dlatego na pierwszy plan wysuwa się obecnie tak często działania wellbeing, które są ściśle powiązane ze skutecznym employer brandingiem.

      Odpowiednio wprowadzone działania wellbeing przyczynią się także do poprawy atmosfery w Twoim zespole oraz do pozytywnego odbierania Twojego wizerunku. Pracownicy będą rekomendować Twoją firmę na przykład swoim znajomym, czy też rodzinie, co pozwoli na uzyskanie pozytywnych opinii oraz na możliwe zainteresowanie pracą przez nowych  kandydatów, którzy mogą okazać się kluczowi. 

      W dzisiejszych czasach, wprowadzenie działań wellbeing to jedno z najistotniejszych działań skutecznego employer brandingu, które możesz zorganizować w Twojej firmie.


      Jakie działania wellbeing możesz wprowadzić do swojej organizacji?

      Po przeczytaniu wszystkich korzyści, jakie płyną z employer brandingu, zapewna zastanawiasz się teraz, w jaki sposób możesz go wprowadzić do swojej organizacji, tak aby przyniósł zamierzone efekty?

      Przede wszystkim pomyśl, czego oczekuje od Ciebie Twój zespół. Zapewne ich oczekiwania są związane z zachowaniem odpowiedniego poziomu wellbeing w organizacji. Postaraj się zatem zaoferować innowacyjne rozwiązanie, które poprawi zdrowie Twojego zespołu i przyczyni się do poprawy wskaźników KPI Twojej firmy.

      Chcesz dać swojemu zespołowi możliwość kreowania nowych nawyków zdrowotnych i kontrolowania ich w łatwy i przyjemny sposób? Przychodzimy z pomocą i przedstawiamy program osobistego Asystenta Zdrowia, który pomoże Ci dokonać tego, co w pojedynkę może być bardzo trudne a często niemożliwe. Aplikacja oferuje coachingi, które umożliwiają szybki kontakt ze specjalistami. Profesjonalni trenerzy, dietetycy i asystenci zdrowia pomogą zmienić nawyki na lepsze. Razem możecie pracować m.in. nad poprawą jakości snu, redukcją stresu, zdrowszym odżywianiem czy redukcją masy ciała. Po początkowym wywiadzie członek zespołu ma możliwość wyboru jednego z 3 kluczowych obszarów zdrowia lub rozwoju, który jest na najniższym poziomie i rozpoczyna proces pracy z osobistym asystentem zdrowia i rozwoju osobistego. Działanie to powoduje 10-krotnie wyższe zaangażowanie pracowników przy 6-krotnie niższym koszcie od działań takich jak wideo porady. To idealne kursy i zadania, które spełnią oczekiwane efekty!

      Najwyższy czas pomyśleć już o swoich nowych nawykach i o aplikacji, która pomoże je zrealizować. Koniec roku zbliża się wielkimi krokami!

      Udostępnij